«Потрібно 20 років, аби створити репутацію та 5 хвилин, щоб її зруйнувати». Дієвість цього простого, однак життєвого правила американського інвестора та мільярдера Ворена Баффета ми щороку підтверджується на прикладах десятків компаній абсолютно різних розмірів, сфер діяльності чи фінансових оборотів. Ось лише декілька прикладів:
2020-й. Власник автомобільної компанії Tesla Ілон Маск публікує короткий твіт про те, що акції його компанії коштують надто дорого. Вже за кілька днів капіталізація Tesla обвалилася на 14 мільярдів доларів.
2022-й. Популярний американський репер Каньє Вест в одному з інтервʼю зізнається у своїх симпатіях до Гітлера та путіна. Результат – втрата 1,5 мільярда доларів та усіх великих рекламних контрактів.
І ще один показовий приклад з України. Жовтень 2021-го. Засновниця «магазину здорової їжі Yaro» на одній зі сторінок соцмереж публікує фотографію з Червоної площі у Москві, яку супроводжує недоречним жартом про «бандерівців». Як наслідок – вже на наступний день товари Yaro зникають з прилавків практично всіх офлайн та онлайн магазинів, починаючи від Сільпо та закінчуючи Rozetka.
Нерідко власники бізнесів, натхненні успішною взаємодією з вузьким колом колег та партнерів, помилково вважають, що комунікація з широкою аудиторією побудована на таких же принципах, тому не потребує особливої підготовки. Насправді ж, зв’язки з громадськістю мають безліч особливостей та нюансів, не врахувавши які бізнес майже напевне матиме проблеми. Натомість, залученість спеціалістів із комунікацій дозволяє не лише будувати ефективну репутацію компаній, але й мінімізує ризики потрапляння в вище згадані ситуації.
Що ж таке звʼязки з громадськістю?
Якщо ви запитаєте 100 випадкових людей, що таке піар, то скоріше за все отримаєте 100 різних відповідей. Частково таке різноманіття думок пов’язане із широким спектром завдань, що виконуються за допомогою піару. Зв’язки з громадськістю – це процес стратегічних комунікацій, за допомогою якого будуються взаємовигідні відносини між організаціями та їх аудиторією. По суті, піар спеціалісти управляють публічним іміджем та репутацією бізнесу чи організації. Звʼязки з громадськістю – про управління сприйняттям – як люди думають про ваш бізнес.
Головними цілями піару є:
– Підвищення впізнаваності
– Посилення позитивної репутації бізнесу
– Залучення нових клієнтів
– Посилення взаємин із існуючими клієнтами та партнерами.
Іноді звʼязки з громадськістю порівнюють з рекламою. Між ними дійсно є деяка подібність, адже і PR, і реклама допомагають брендам комунікувати з цільовою аудиторією. Однак головна відмінність між ними в тому, що реклама є платною взаємодією між бізнесом та медіа, тоді як RP побудований на безоплатній ціннісній співпраці зі ЗМІ. Через це західні піар-спеціалісти використовують поговірку: «Advertising is what you pay for, publicity is what you pray for». Ще одна серйозна відмінність між категоріями – часові межі. Реклама працює доти, доки ви за неї платите. Піар в свою чергу має довготривалий ефект та забезпечує медіаприсутність компаній в незалежності від рекламних стратегій та бюджетів.
Що Good Politics пропонує своїм клієнтам?
– Комплексний та системний підхід. Перш, ніж починати роботу, наша команда достеменно вивчає профайл майбутніх клієнтів, їх особливості, бізнес та маркетингові цілі, аби сформувати найефективнішу стратегію взаємодії із аудиторією. Наше кредо – робити комунікації максимально ефективними , в незалежності від того, якою є їх мета – розповісти світу про новий бренд чи послугу, налагодити взаємини з органами державної влади, організувати спецефір на CNN чи зробити медіа кращими друзями наших замовників. Адже якщо не боротися за найкращий результат, то навіщо це все?
– Контакти із топовими ЗМІ в Україні та світі. За роки професійної роботи команда Good Politics налагодила тісні звʼязки із провідними телеканалами, друкованими виданнями та онлайн-ЗМІ як в Україні, так і в країнах Європи. Маючи представництво компанії в Торонто (Канада), ми також пропонуємо нашим клієнтам доступ до головних комунікаційних майданчиків Північної Америки.
– Успіх наших клієнтів – наш успіх. Із багатьма нашими клієнтами ми підтримуємо співпрацю роками, адже ми вболіваємо за їхній успіх як за свій та спільно радіємо кожному досягненню. У Good Politics ми прагнемо щирості та відкритості із клієнтами від дня нашого знайомства. Адже переконані, що саме такий підхід дозволяє творити історію та досягати вершин спільно із нашими партнерами.