Кризові ситуації – невід’ємна складова життя кожної людини. Тому не дивно, що у світі бізнесу, який створюється людьми та для людей, кризи також нерідкість. Як свідчить практика, здатність компаній ефективно реагувати на них нерідко стає вирішальним фактором у збереженні репутації та подальшому функціонуванні бізнесу.
Кризові комунікації – це процес планування, організації та реалізації комунікаційної стратегії бізнесу у випадку виникнення непередбачуваної ситуації, що може негативно вплинути на діяльність організації. Під час криз, швидка та ефективна реакція, яка базується на вмінні ефективно спілкуватися з клієнтами, колективом та медіа,допомагає зменшити негативні наслідки для бізнесу та не дати несприятливій ситуації розвиватися надалі.
З-поміж основних причин виникнення криз у компаніях, що потребують кризових комунікацій можуть бути: фінансові проблеми бізнесу, скандальні публічні вислови чи рішення, кадрова криза, надзвичайні ситуації тощо.
Кризові комунікації складаються із кількох взаємозалежних етапів, ретельна підготовка та реалізація яких впливають на фінальний результат:
- Ідентифікація потенційних кризових ситуацій та планування комунікаційних стратегій, що дозволять мінімізувати можливі репутаційні та фінансові втрати. Важливою складовою планування є організаціякомунікаційного штабу, визначення ролей та відповідальності учасників комунікаційного процесу під час кризової ситуації.
- У разі, якщо ймовірність кризи стає високою, розпочинається етап підготовки, який передбачає злагодження дій команди, що відповідає за кризові комунікації, а також розробку прес-релізів, повідомлень та інших комунікаційних матеріалів заздалегідь.
- Етап реагування. Він розпочинається в момент, коли з’являються перші прояви кризи та включає в себе оперативну відповідь на виклики, взаємодію з медіа та іншими зацікавленими сторонами, а також надання актуальної інформації, що не загрожує інтересам компанії та допомагає владнати ситуацію.
- Етап відновлення передбачає забезпечення стабільності в операційній, кадровій, іміджевій діяльності бізнесу після кризової ситуації, оцінку наслідків та розвиток стратегій для майбутнього запобігання подібним кризам.
Команда Гуд Політікс має досвід побудови та реалізації антикризових комунікаційних стратегій як для українських бізнесів, так і міжнародних компаній, що працюють на українському ринку. Зверніться до нас вже сьогодні для отримання детальнішої інформації!